Zelan erabiltzen ditu Euskadi Irratiak web komunikazio tresna ezberdinak? Zelan erabiltzen ditu Facebook, Twitter eta Blog-ak bezelako tresnak? Galdera horiek erantzun nahian Euskadi Irratiaren wcplan-a aztertu dut. Azterketa lan hau aberasgarria izateko asmotan, Susan Payton, Antony Mayfield eta Thomas Giger (besteak beste) adituen iritziak bildu eta azterketan zehar erabiliak izan dira. Hurrengo lerroetan lan horren aurkezpen bat egingo dut, bere ezaugarri nabarmenenak laburki azalduz.
Lana oraindik zirriborro gisa dagoen arren, hamar atal ditu:
- Sarrera: Lanaren helburuaren laburpena
- Sare sozialak: Euskadi Irratiak Facebook, LinkedIn eta Tuenti sare sozialei ematen dien erabilera
- Microblogging: Twitter-i ematen dio erabilera
- Blog-a: Euskadi Irratiak blog-ik ez edukitzeko arrazoia
- Beste webgune batzuk: Euskadi Irratiaren webgune nagusiaren azterketa
- Ondorioak: Atzerketatik jasotako ondorioak
- Aipuak: Lanan zehar erabilitako adituen iritzi eta baieztapenen azalpenak
- Egilearen oharra: Lanaren inguruan egin nahi nuen ohar bat
- Bibliografia: Azterketa egiteko erabili den bibliografia
- Helbideak: Euskadi Irratiak web komunikazio tresna ezberdinetan dituen profilak
Facebook da Euskadi Irratiak darabilen sare sozial bakarra. Bertan euren edukiak helarazteko eta jarraitzaleekin harremanetan egoteko asmotan saio bakoitzak bere page berezia sortu du. Denek ez diote erabilera berdina ematen, eta lanaren atal honetan Antony Mayfield adituak esandakoa argi geratzen da; izan ere jarraitzaile eta like gehien dituen orrialdea jarraitzaileekin harreman estuena duena da. Sare sozialen erabilera jorratzen duen atal honetan facebooken inguruan adituek egindako iritziez gain, pageen edukien azterketa eta like gehiago lortzeko adibide izan daitezkeen elkarrizketak ageri dira. Horrela, hiru ezaugarri hauek batuz, facebook-en erabileraren azterketa sakon eta landu bat lortu nahi izan da.
“A Facebook page isn’t a social media strategy. It might be an important part of one, but being connected socially means engaging with customers, fans and critics wherever they are. People talk all over the web, and being connected is about being part of those conversations. Your social strategy should be about putting a little bit of social into every move your business makes.” Antony Mayfield
Hirugarren atalak Twitter-aren erabilera du hizpide. Euskadi Irratia-k twitter era erangikor baten erabiltzen du, izan ere, argitalpen maiztasun handi bat du. Saio bakoitzerako hashtag berezi bat sortu duen arren, saio batzuk euren twitter-reko profil berezia zabaldu dute.
Laugarren eta bostgarren paragrafoetan, azkenik, blog eta webguneen gaiak jorratzen dira. Lehenengoan Euskadi Irratiak blog-ik ez edukitzearen arrazoia aztertzen da (blog-en beharrik ez duela, alegia). Bigarrenak, aldiz, Euskadi Irratiak bere webguneari ematen dion erabilera du hizpide.
Atzterketa lan honen zirriborroaren ondorio gisa Thomas Giger-en “Facebook and Twitter for radio audience interaction” blog sarrerako esaldi bat azpimarratu nahiko nuke:
Being personal and emotional is just as important as being interesting and relevant. “Interaction is everything.” Thomas Giger
Bilbiografia
Hilabetero adituen iritzi gehiago dituen arren, momentu honetan lana burutzeko erabili den bibliografia hauxe da:
- Susan Payton (2010.08.27): HOW TO: Get the Most Out of Your Business Facebook Page. Retrieved from: http://mashable.com/2010/08/26/business-facebook-page/
- Antony Mayfield (2010.10.7): 8 Quick Tips for Developing a Facebook Marketing Strategy. Retrieved from: http://mashable.com/2010/10/07/facebook-marketing-tips/
- Joseph B. Shaw (2011.04.23): How To Create a Custom URL for Your Facebook Page. Retrieved from: http://familybusinesstips.com/2011/04/create-a-custom-url-facebook-page-a-simple-how-to/
- “Techbitnbyte” blog-eko BALU erabiltzailea (2011.10.19): What is LinkedIn. Retrieved from: http://www.techbitnbyte.com/what-is-linkedin/
- Carolina Velasco (2011.05.24): Facebook vs. Tuenti en España, competencia condicionada por la “edad” de los internautas. Retrieved from: http://wwwhatsnew.com/2011/05/24/facebook-vs-tuenti-en-espana-competencia-condicionada-por-la-“edad”-de-los-internautas/
- “Vision Widget” blog-a (2011.11.3-an jasoa): 15 MicroBlogging Websites Like Twitter. Retrieved from: http://visionwidget.com/inspiration/web/349-microblogging-tools.html
- Jean-Christophe Barré eta Dr. Andreas Schroeter (2011.07): “Twitter Business Guide: Communication and Marketing“. Retrieved from: http://es.scribd.com/doc/67972411/Twitter-Business-Guide
- Thomas Giger (2011.08.26): Facebook & Twitter For Radio Audience Interaction. Retrieved from: http://www.radioiloveit.com/radio-future-radio-trends/facebook-and-twitter-for-radio-audience-interaction/
- Denise Wakeman (2009.07): Why Blog When You’ve Got Facebook? Retrieved from: http://www.buildabetterblog.com/2009/07/why-blog-when-youve-got-facebook.html
Filed under: Web Communication Tagged: euskadi irratia