E-book eta paperezko liburuen arteko ezberdintasunak

octubre 22nd, 2009 · No hay Comentarios

E-book eta liburuen arteko desberdintasunak ikusi baino lehen, e-booken zer diren eta zertarako balio duten azalduko dut.

E-booka liburu bat irakrtzeko erabiltzen dugu, baian formatu digitalean; hau da, pantaila batetan. E-book esaten dugunean bi definizio desberdin adierazten ditugu. Lehena, formatu elektronikora pasatutako paperezko liburua esan nahi digu; eta bigarrena, E-bookak irakurtzeko erabiltzen ditugun aparatuak.

E-bookaren esanahia eta zertarako erabiltzen den aztertu ostean, orain paparezko liburuen eta hauen arteko desberdintasunak aztertuko ditut. Liburuak formatu digitalean irakurtzeko aparatuak daukaten pantaila askoz txikiagoa da, gainera, ez dauka argitasunik eta honen hondoa zuria denez, letrak argitasunik gabe agertzen dira; hortaz, paper normal batetan irakurtzeko egongo bazina da. Honekin E-bookak daukaten desabantaila txiki bat aurkitzen dugu: gure ikusmena okerrerantz joan daitekeela.

E-bookak daukaten abantaila bat liburuak gordetzeko ahalmena da. Gutxi gora-behera, hauek 900kg gorde dezakete; hau da, 71 liburu bere barnean. Baina abantaila honetan nik oker bat ikusten dut: E-bookak bateria daukatenez edo elektrizitatea behar dutenez martxan jarraitzeko, zer gertatuko litzateke hau agortzen bada? Seguruenez, etxera heltzera itxaron behar duzula, hortaz, ezin dezakezu irakurri; baina ohiko paper liburuekin hau ez da gertatzen.

Erreferentziak: