Gizakien hizkuntzen teknologien ikerkuntza zentroak Europan

marzo 16th, 2009 · No hay Comentarios

Jarraian, “Human Language Technologie”-en inguruan ikertzen ari diren Europako ikerkuntza zentro garrantzitsuenei buruz arituko naiz. Horretarako internetetik ateratako informazioaz baliatu naiz.

INAOE

Lehenik eta behin “INAOE” ikerkuntzan zentroarekin hasiko naiz, Lengoaiek Teknologien Laborategi bat da.Kudeaketa  proiektuak egiten ditu, eta horien xedea giza hizkuntzaren erabileraren inguruko erabakiak aztertzea da. Proiektuen helburua erderako testuetatik lortuako informazioa lortu, bilatu eta aztertzea da. Gainera, Web-eko eduki hezigarrietatik abitatua pilaketa eta egituraketa automatiko bat egiten dute . Azkeik erderazko testuetatik abiatuta sortzen diren galderen  erantzunak emango dituzten ereduaak formulatzen eta ebaluatzen dituzte, informazio lingustikoa maila ezberdinetara erabilita

The German Research Cetre

Aipagarria den beste zentro bat The German Research Centre da  ”DFKI-LT” bezala ezaguna, Alemanian kokatua dagoena, LT metodoetan zentratua, teknologieta, aplikazioetan eta produktu espezifikoetan adituak. 1988an sortu zen eta gaur egun Kaiserslauterren, Saabrücken, Bremenen eta Berlinen kokatua dago. Prof. Zuzendariak Wolfgang Wahlster and Dr. Walter G. Olthoff dira eta gaur egun, 90 proiektu baino gehiago dauzkate abian.  Talde hau 1990etik dabil lanean hizkera naturalaren erabileraren inguruan. “The Edinburgh Language Technology Group” Edinburgho-ko unibertsitatean dagoen Informatikan zatitutako komunikazio eta kolaborazio sistemen insitutuan aurki dezakegu. Beraien helburuan konponketa edo erantzun praktikoak bilatzea da textuen eraikuntzetan sortu daitezkeen arazoak konpontzeko.

The Edinburgh Language Technology Group

Hala ere, esan beharra dago badiera beste hainbat zentro garrantzitsu, hala nola: “Nacional Center of Language Technology” “Language Technology Group” eta  Language Technology Documentation Centre in Finland”

Iturriak: