Kevin Kelly 5000 egun transkripzioa

noviembre 18th, 2008 · No hay Comentarios

Eta hau da nire ustez, non Curswels eta beste asko batzen diren, gurutzatuko dugula esateko. Eta horri buruz zer? Ongi, bertan daude binakako gauzak. Hiru daudela uste dut, esan beharreko hiru gauza orokorrak, honen hiru ondorio. Lehenengo, makina honek egiten duena eransketa da, gorputz bat ematen diogu. Eta hau da urrengo 5000 egunetan egingo duguna. Gorpu bat emango diogu makinari. Bigarrenez, bere arkitektura birmoldatuko dugu. Eta azkenik, bere menpean egongo gara.

Utz iezadazue hiru kontu hauek aztertzen. Guztian gainetik, gure esku dago guzti hau. Dispositibo guztiak banaturik daudela uste dugu. Baina, munduko pantaila bakotzak makina bat aztertzen du. Hauek makina baten sarrerak dira. Jendeak honi hodei deritze, eta honekin ikutzeko kapaza zara. Eta behar duzun bakarra “cloudbook” da, gordeleku gabekoa.Inalanbrikoa da. Beti dago konektaturik. Zuk egiten duzun gauza bakarra, makina ikutzea da, hodeia ikutu eta kalkuluak planteatu. Orduan makinak kalkuluak egiten ditu. Hau da informatika zentralizatuaren ideia zaharra. Baia guztia, kamara, mikrofono zein tarjetak makinara lotuta daude.Eta guzti honek Web-a aztertuko du. Orain telefonoek ez dute web-a ikertzen, baina hasi dira dagoeneko. Google AP-ekoek adibidez, makina aztertzen dute, eta bit bakotza barneratua izan behar da. Horiek hitz egingo dute web hizkuntzan, horiek izango dute makinarekin elkarekintza. Web-a zulo beltz bezala ikusten da, guztia surgatzen du. Orduan dena izango da web-aren parte. Egiten dugun edozer gauza gordeko da bertan, eta makinaren parte izango da gure ingurua web bihurtuz.