Giza Hizkuntza Teknologien Zentruak (Q.1)

mayo 9th, 2009 · No hay Comentarios

Europako Giza hizkuntza Teknologia zentroen artean hiru aipatu behar ditugu: Dublineko Hizkuntzen Teknologia Zentrua, Euskal Herriko IXA taldea eta Alemaniako Hizkuntza Teknologien Laborategia.

Aipatuko dudan lehenengo zentrua, Dublineko “Hizkuntzen Teknologia Zentrua” da, bertako Unibertsitatean dagoena. Zentru honek ikerkuntza arrunta eta aplikatua du eremu hauetan: itzulpen automatikoan, hizkuntza naturalen analisi sintaktikoan, indukzio gramatikan, erantzun galderetan, analisiaren sentimenduan, ordenagailu bidezko hizkuntzen ikasketa, software bilaketa, ahotsaren ezagutza eta ahotsaren sintesia. Ikertzaileak Informatika, Hizkuntza eta Interkultural eta Ingenieritza Elektronika eskoletatik datoz. Zentru hau generazio berriko bilaketara afiliaturik dago.

Hurrengo zentrua “IXA taldea”-rena da. IXA taldea Euskal Herriko Unibertsitekoa da, Informatik Fakultatekoa hain zuzen ere. 45 lagunek osatzen dute, 31 informatikari eta 14 hizkuntzalari. Lengoaia Naturalaren Prosezamenduan eginiko ikerketa-lanen emaitzak eskeintzen ditu. Esteka hauek aurki ditzakegu bertan: enpresa bezeroak eta kolaboratzaileak, NLP erakundeak, ikerkuntza taldeak, hizkuntza-baliabideak eta hizkintzaren azterketa eta prozesamendua.

Azkenengoa Alemaniako “Hizkuntza Teknologien Laborategia” dugu. Haien helburua hizkuntza teknologia hobetzean datza; teknika konputazional berrien bitartez textua, hitza, ezagutza, gizakiaren hizkuntza eta pentsamenduaren ikerkuntza sakonagoa, azken erabiltzaileen benetazko premien azterketa eta merkatuaren exigentzien prozesamenduaren bitartez.

ITURRIAK: