Littera Deusto

Modern Languages, Basque Studies and Humanities

GOOGLE

octubre 19th, 2008 · No hay Comentarios

Google izena entzutean, denori etortzen zaigu burura Interneteko bilatzailerik ezagunenetarikoa, baina hori al da soilik? Abantailak baino ez ditu? Zer ezagutzen dugu bilatzaile honi buruz? Orokorrean gauza gutxi; horregatik, fenomeno honi buruzko informazioa zabaldu nahi dut artikulu honen bitartez.

Stanfordeko (Kaliforniako) Unibertsitateko doktoreak diren Larry Pagek eta Sergey Brinek sortu zuten doktoretzako ikasle zirela. Hasiera batean BackRub izeneko proiektua baino ez zen, Java eta Python lengoaietan idatzia eta arkitekura sinplea zuena. Gainera, Stanfordeko Unibertsitateko domeinuaren azpian zegoen (google.stanford.edu), bertan erabiltzen baitzen. Gerora, 1997an, www.google.com domeinupean erregistratu zen eta urtebetera Google Inc. enpresa sortu zuten, izen bereko Interneteko bilatzailearen garapena helburu nagusia zelarik. Horrez gain, Interneteko beste hainbat zerbitzu eskaintzen dituzte gaur egun, Gmail posta elektronikoa, Blogger plataforma edota 2006an bereganatutako YouTube, besteak beste.

Hasierakoarekin alderatuz gero, makina konplexuagoak erabiltzen ditu Google-ek egun, elkarrekin konektatutako PC arruntetan oinarritzen bada ere. Era honetan, saihestu egiten dira zerbitzari handiak erabiltzean sor daitezkeen arazoak (karga handiko momentuetan erantzuna moteltzea).

Google-en urteko diru sarrerak 7.000 milioi euro ingurukoak dira, 16.000 langile eta milioika erabiltzaile ditu. Abantailak? Erabilerraza eta azkarra izatea, eskaintza zabala edukitzea (konektatzen den edonoren nahiak asetzeko adina) eta hori guztia doan eskaintzea. Azken urteetan Google-ek harturiko garrantzia ikusita, Microsoftekin konparatzera ausartu dira. Kezkatuta ere agertu dira batzuk, Yahoo! enpresako Europako zuzendari nagusia den Toby Coppel, esate baterako. Honen ustetan, kezkagarria da enpresa batek merkatuan hainbeste botere izatea. Izan ere, Google-ek online publizitatearen zati esanguratsua du Europan eta bilaketa motorea eta atarien erosketak kontutan hartuta, kontinente zaharreko %50 baino gehiago kontrolatzen du.

Dena den, mundu mailan nagusienetakoa izan arren, itzal egiten diotenak ere badira. Yahoo! eta Microsoft-en Live Search izan dira orain arte Google-en arerio nagusiak. Azkenaldian garrantzia berezia ere bereganatu dute Txina eta Errusia bezalako merkatuetan azaldu diren bilatzaile berriek.

 

Bibliografia

      

Etiquetas:

  • Etiquetas