Lexiko- funtzional Gramatika (Q.2)

mayo 23rd, 2009 · No hay Comentarios

Lexiko- funtzional Gramatika, Michael Halliday liguista ingeles honen bitartez garatu zen gramatika eredua da. Orientazio funtzional bat da; hizkuntza naturalaren forma, azkenengo ekinaldian emanda dago komunikazio tresna izateagatik.

Teoria honen helburua aukera baliagarrien sistema berreraikitzea da, hizkuntza hori hitz egiten duten pertsonen enuntziatu emitituengatik aterata.Sisteme ahozko eta idatziko testuen bidez eguneratzen da. Texto bakoitzak koherentea izan beharko luke aurkezten den testuinguru komunikatiboarekin. Honek erregistro izen hartzen du eta hiru aspektu bereizten dira:

1. Eremua: testua sortzen den testuinguru sozialarengatik zehaztua.
  2. Eredua: formalitate komunikatiboaren elkartruke eta beraren partaideek duten harremanengatik zehaztua.
  3. Era: transmisio informatiborako eskatutako baliabideengatik zehaztua.

Testuen produkzioa eremu, eredu eta era aspektuetara baldintzaturik dago eta hizkuntzaren funtzio primarioetara lotzeko erabiltzen duten forma.

1. Idealizazio metafuntzioa: hiztunek haien mundu errealeko esperientzia interpretatu eta antolatzen dute; erlazio logikoak ezartzen dituzte eta haien munduko ikuskera eratzen dute.
  2. Interpertsonal metafuntzioa: harreman sozialak, komunikazio eginkizunak eta talde sozialak ezartzen eta zaintzen dituzte.
  3. Hitzez hitzeko metafuntzioa: hiztunek testuak era egokituan sortaraztea onartzen du.

ITURRIAK: