Sare sozialen eta identitate birtualen aniztasuna

diciembre 20th, 2011 · No hay Comentarios

Kateryna Andriyenco el Levante blogean sare sozialei buruz mintzatu da. Sare sozialekin egondako eztanbaidarekin eta erabiltzaileek sortutako mamiagatik, gaur egun normala da erabiltzaile batek atari edota sare sozial desberdinetan  kontu bat sortzea, non hornitzaileak anitzak diren, oso. Parte hartzen den sistema horietan, erabiltzaileak identitate birtuala bat sortu behar du (erabiltzaile eta egiaztagiri bat lortuz), non normalean perfil bat izango duen.

Egosfera proiektuaren dauten arabera,  identitate birtualen kopurua oso altua da, gainera egunetik-egunera haziz doa. Adibidez horra hor datu batzuk:

Honelako sare sozialetan, oinarrizko zerbitzua eskaintzen da, erabiltzaileen arteko harremana eta erabiltzaile ezberdinen multzoak duen interes komun bategatik. Horrelako sareez gain, beste serbitzu batzuk ere badaude sare ezberdinak eskaintzen dituenak (argazkiak, blog-ak…).

SARE SOZIALETAN gehiago murgilduz gero, jakingu genuke zer diren azaltzen? Wikipedian jasotako informazioaren arabera, sare sozialak estruktua sozialak konposatzen dituzten pertsona taldeak dira, hainbat erlazioengatik arremanetan daudenak, hala-nola; adiskidetasuna, ahaidetasuna, interes komunak edota ezagutzak elkarbanatzen dituztenak.

Gai honetan aditua den Adolfo Plasencia Diago irakaslea dugu, gai honetan 10urtez murgildu izan dena eta beti hurbiletik jarraitu duen arloa izan da. Esan bezala, irakaslea da, Postgraduko Multimedian da eta MITUPV EXCHANGE-ko zuzendaria. Honez gain, UPV-TVn”Tecnópolis” deituriko programa baten aurkezlea da, non sare sozialei buruz hitz egiten duen. Bere aburuz, hauek hainbat abantaila eskaintzen dizkigute; lehenengoa adibidez, prozesu oso sinple baten bidez Interneten edukiak plazaratzeko aukera ematen digutela da.

Gainera, sare sozialak sarean inguruan izandako lehenengotarikoak izan dira, non argi ikus daitekeen “pertsonen sare” bat dela eta ez soilik “ordenagailuen sarea”.

Identitate birtuala, gaur egunean pil-pilean dagoen gaia da. Izan ere, dakigunez, denok dugu, edo hobeto esanda geneukan gure identitate pribatua. Hala ere, denboraren poderioz, identitate hori teknologia munduan murgildu da; “nortasun digitala” sortuz. Honen inguruan, Ivan Apariciok hitz egin du, zeina sare sozialetan aditua dena. Honen ustez, nortasun digitala mundu mailan eztanda handia izan du. Gainera, abiadura handiz edatu izan da, nahiz eta espainian, beranduago heldu zen. Hala ere, globalizazio horren garapena oso nabaria izan da eta gure eguneroko bizitzan influentzia handia izan du.

Informazio iturriak:

Filed under: Microblogging, Social networks, Web Communication Tagged: Adolfo Plasencia, Blogger, Facebook, Flickr, MITUPV EXCHANGE, MySpace, Nortasun Agiria, sare sozialak, Skype, Twitter, Windows Live Messenger, Yahoo Mail